JÍDLO na dovolenou Letenky Student Agency Počasí pro jachting Předpoveď počasí Chorvatsko Trajekty 1
další
Archiv novinekposlat kamarádovivytisknout
Hlavní strana Novinky
Česká loď La Grace skončila 26.10.2012 svou pouť u španělského letoviska Marbella. Po utržení kotvy nasedla na mělčinu. Posádka se zachránila, nikdo se nezranil. LA Grace je replika lodě českého piráty Heřmana, byla postavena "svépomocí" (čtěte více).
Nehoda se stala ze čtvrtka 25.10. na pátek. La Grace se asi v jednu hodinu v noci za bouře a asi metrových vln utrhla z kotvy a jižní vítr ji zahnal na mělčinu u pláže v Marbelle. Osmičlenná posádka lodi se zachránila sama. Z Čech do Andalusie okamžitě vyrazil záchranný tým pod vedením jednoho z majitelů lodi Josefa Dvorského.
„Po mém příjezdu jsem našel La Grace zhruba ve 20 stupňovém náklonu na levoboku. Loď ohledáme pod vodou, abychom zjistili rozsah škod. Hledáme nyní cestu, jak 120 tunový trup lodi dostat na hloubku. Nebude to snadné, protože špatné počasí a vlny loď posunuly na 1,5 metrovou hloubku a příliv ji pomalu zasypává pískem,“ uvedl Josef Dvorský.
Až se La Grace podaří vyprostit, čeká ji cesta do přístavu Algeciras, kde bude loď vyzdvižena z vody a opravena. „Věřím, že to stihneme přes zimu a loď bude zase v létě brázdit vody středomoří,“ řekl Dvorský s tím, že loď byla havarijně pojištěna. La Grace pod vedením najatého kapitána byla na cestě na Kanárské ostrovy, kde měla strávit zimní sezónu.
je věrnou replikou brigy ze druhé poloviny 18. století. Její konstrukce navazuje na plány, které v roce 1768 v knize Architectura navalis mercatoria vydal švédský admirál Fredrik Henrik af Chapman. Jde pravděpodobně o největšího lodního konstruktéra všech dob, který položil základ moderní stavbě lodí podle přesných plánů. Dávno před Fordem zavedl „pásovou“ stavbu lodí z předem připravených dílů a díky tomu desetinásobně zkrátil dobu jejich stavby. Podle jeho plánů bylo postaveno mnoho válečných i obchodní lodí. Z jeho plánů vychází všechny konstrukce replik historických plachetnic z 15. – 18. století.
Podle dostupných pramenů se La Grace jmenovala loď prvního skutečného českého námořníka Augustina Heřmana. Ten nejprve ve službách holandské Západoindické společnosti přeplul několikrát Atlantik. Po osamostatnění začal s La Grace přepadat španělské obchodní lodi. Později se stal největším vývozcem tabáku v Americe.
zdroj National Geographics cz
3.6.-27.7. * V ceně motor ke člunu, SUP, WIFI, ručníky
Bavaria 39 crusier MARIJA. Plavba na zkrácený termín (14.6.-18.6.14). Byli jsme velmi spokojeni, chvalime zahranicni firmu.
Sun Life, loď Cyclades 50.5 King, maríana ACI Split. Stav lodě uspokojivý, perosnál v kanceláři vstřícný, technici celkem O.K.
Adriatic Sailing, Bavaria 44/2004, Marina Kaštela. Vše probíhalo na profesionální úrovni s velkou ochotou s důrazem na důležité věci. Na uvítání byla na lodi připravena čerstvá jablka, několik vychlazených piv a lahev vína. To bylo velmi milé.
KARIBIK, Martinik. 14denní plavba v únoru 2014. Spokojenost.
Asta Yachting, Elan 431 - Mjesec ´98, Sukošan. Stav lodě dobrý, odpovídající stáří lodě. Personál vstřícný, ochotný.
Autor : tomato
Všechna práva vyhrazena Nika Yacht